%100 Doğa Outdoor Yaşam Etiği

EVET HAYIR
Bu galeri %100 beğenilmiş

Bolu Sazan Avı

Sevgili arkadaşlar, 28 Haziran akşamı yoğun araştırma sonucu Bolu Yeniçağa gitmeye karar verdik. Pendikden yola çıktıktan sonra buluşma noktası olan Gebze de bir araya gelip Yeniçağaya doğru yola düştük. Yaklaşık 220 km sonra ilçeye vardık. Gayet güzel ve şirin olan ilçede küçük alış-veriş yaptık.Esnaflardan bilgi aldıktan sonra önce kuşcenneti kısmına gittik. Fakat çok fazla piknikcinin olduğu için burada olta atmak ve kamp yapmak pek mantıklı gelmedi.Ustamız ve abimiz Bülent Usanmaz av için uygun görmedi. Söforümüz İbrahim abinin olduğu ekip ile hemen yeni bir araştırma yaptık. Yeni bir yere karar verdik. Geri İstanbul yoluna çıktık. Göletimizi uzun arayıştan sonra arada yanlış yollara girsekte nihayet bulduk. Hemen İbrahim abi her zaman ki gibi seriliğini göstererek oltaları atmaya başladı. Bense herzamanki gibi sakin bir şekilde tüm malzemeleri bir araya getirip 2 oltamı hazırladım. Her zaman farklı yemler kullanmayı tercih ederim. Kadiköy deki İnceçizgi balıktan aldığım malzemelerle sazan takımımı tamamladım ve işe başladım. 28.06' Cuma günü Pendikteki balık malzemecisi Fatih abiden aldıgım boili ile sistemi tamamladım. Ben tek iğne ile çalışırım.Kopter sistemine Çift boili taktıktan sonra oltamın ilk atışını yaptım. Hemen geri çekip göl zemini hakkında bilgi edinmeye çalıştım. Sonra ikinci atışımı olabildiğince ileriye atarak ava başlamış oldum. Sonra diğer takımımı hazırladım. Bunda ise yüzer boli kullandım. Son atışıda yaptıktan sonra kamp yapacağımız yere cadırımızı kurmak için uzaklaştım. Biraz zaman geçtikten sonra oltaları kontrol için geldiğimde birden benim oltanın zili çıldırmış gibi çalmaya başladı. Kalamayı gevsek bıraktığım için hemen biraz sıktım makarayı sarmaya başladım. Balık o kadar kuvvet vuruyordu ki inanamazsınız. Makara çok çok zorlanıyordu. Bülent abi hemen kepçeyi almak için arabaya koştu. Kamera kayıdı için ibrahim abi yardıncı olmaya çalıştı. Balıgımız makinanın kalamasını tam sıkmama rağmen beni zorlayıp makinanın geri dönmesini sağlıyordu. Bu arada Kamışa verdiğim para helal olsun. Yaklaşık 4-5 dakika sonra balık iyice yanaştı. İbrahim abi kepceyi kapmasıyla suya girdi fakat kepçe kırıldı.Bu arada İbrahim abi herseyi göze alıp balıgı kıyıya almama yardımcı olmak için suya girdi. Bu arada yanımızda bulunan Bolulu Abiler böyle bir balık görmedikleri için hemen geldiler. O an orada olan herkes bu anıyı yaşayıp yakaladığım 14.8kg sazanın resminden istifade ettiler. Boluda balık tutkunu arkadaşlar gelip resim çektirdiler. Balıgımızı sabaha kadar suda canlı tuttuk. Gerekli ölçüm ve tartımlarımızı düzceden gelen balıkçı arkadaşlarla birlikte yaptık. Bu balığı tutmamda yardımcı olan İbrahim ve Bülent Usanmaz’a buradan teşekkürlerimi duyurmak istiyorum. Teknik detaylar aşagıdaki gibidir. Makara: OkumaSafina Noir SFR-65 (6 bilyalı) Spot balıktan tedarik ettim.Performans olarak iş gördü fakat kesinlikle bu tarz balıklar için önermem. Kamış:LineaEFFE IM casting Carbon Spot balıktan tedarik ettim. Performansı olarak iyi. Öneririm Misina:Okumanın 40’lık kamufulazlı misinası. Spot Balıktan tedarik ettim. İğne ise okumanın halkalı iğnesi. İthal boili. Yeni başlayan arkadaşlardan ricam lütfen küçük balıkları tutmayın. Arkadaşlarınızla yarışırken adet yarısına girmeyin. Bu balıgı tutmak için ben ve arkadaşlarımın gittigi göl ve baraj sayısı o kadar fazla ki tahmin edemezsiniz. Bu tarz balıklarımız azaldı yok denilecek kadar az sayıda. Bundan dolayı küçük balıkları yarın daha büyükelerini tutmak için geri salalım. Tşkler. Eyyüp Dönmez.

Etiket: 2013 sazan avı,,

Sazan Avı Sazan Avı

Gönderen:yakuzadikey

İzlenme:13782

Ercan Kara Yakaladığı Balıkla Rekor Kırdı Ercan Kara Yakaladığı Balıkla Rekor Kırdı

Gönderen:yabantv

İzlenme:19882

Sazan ve levrek avı Sazan ve levrek avı

Gönderen:balikcisuleyman

Norveç günleri Norveç günleri

Gönderen:yalcin

İzlenme:13146

Turna 2012 (1) Turna 2012 (1)